2021年8月29日 星期日

[動詞片語] B

Back down

“Back down” 是指「讓步」、「放棄」,通常是在跟人爭吵、辯論的時候用,這個片語動詞是沒有受詞的啊。


Jim and Paul have been arguing for over an hour. Both of them refuse to back down.

Jim 和 Paul 已經吵了超過一小時,兩人都不願意讓步。


Back out

“Back out” 是指「反悔」、「退出」,也就是本來跟別人有協議,可是改變主意的意思,這個片語動詞也是沒有受詞的。


Kevin and Jeffrey were going to start a business together, but Kevin backed out.

Kevin 和 Jeffrey 本來要一起創業,可是 Kevin 後來反悔。


This investment doesn’t look good. I’m backing out.

這項投資看起來沒有很好,我退出。


Back up

當 “Back up” 沒有受詞的時候,它是「後退」的意思。


 This road is blocked. You have to back up.

這條路封了,你要後退。


Please back up a little so that I can move my car out of the parking spot.

麻煩你後退一點讓我把車從停車位開出來。


Back up [something/someone]

當 “Back up” 有受詞的時候,它的意思是「支持」、「備份」, “back” 和 “up” 有時候可以把受詞夾住。


I need you to back me up when I talk to James about this matter.

當我跟 James 談這件事的時候,我須要你支持我。


 I back up my computer every week.

我每星期都會把我的電腦備份。


I back my computer up every week.

我每星期都會把我的電腦備份。

沒有留言:

張貼留言